Wat kun je bij Charm verwachten?

Kwaliteits LARP
Charm hecht heel veel waarde aan hoge kwaliteit en ziet zichzelf als een “kwaliteits LARP”. Dat zie je terug in alle onderdelen van de vereniging.

  • De locaties waar we spelen zijn van hoog niveau en iedereen heeft altijd een binnen slaapplaats;
  • De catering is all inclusive maar ook van een hoge standaard. Veel keuze in frisdranken, warme dranken, tussendoortjes en snoep, (warme) avond snacks, uitgebreide catering met veel keus;
  • Goede kwaliteit NPC aankleding’ die door de vereniging geregeld of gefaciliteerd wordt;
  • Hoog niveau van spel met uitgebreid plot, persoonlijke aandacht en spel.

Organisatie en logistiek
Charm is een middelgrote LARP vereniging die evenementen organiseert tot maximaal 100 deelnemers.
De locaties waar we spelen zijn altijd geschikt om alle deelnemers binnen te laten slapen, maar in overleg is buiten overnachten in een tent vaak wel mogelijk als je dat wenst. Hier wordt verder geen korting op het deelnamebedrag voor verleent.
Alle Charm evenementen zijn all inclusive. Charm verzorgt alle geldende maaltijden en zorgt voor de aanwezigheid van snacks en tussendoortjes, non-alcoholisch en in beperkte mate alcoholisch drinken.
Er wordt geen pendeldienst van- en naar de evenementen geregeld. We gaan ervan uit dat mensen zelf transport regelen of hier zelf (via bestaande sociale kanalen) hulp bij vragen en regelen.

Samen uit, samen thuis
Charm is, net als de meeste LARPS een vrijwilligersvereniging. Enkele enthousiaste mensen stoppen veel tijd en energie in het werk voor de vereniging en voorbereiden van de evenementen. Op de evenementen zelf gaan we echter wel uit van het “samen uit, samen thuis” principe. Vele handen maken licht werk dus we vragen deelnemers om te helpen met op- en afbouw of tussentijdse corvee taken. Door het met zijn allen te doen houden we de tijdsinvestering voor iedereen laag.

Type spel
De evenementen van Charm spelen zich af op Auros, onze fantasie wereld.

  • High-fantasy
    Er lopen meerdere fantasierassen rond en magie en geloof in de (fictieve) Goden speelt een belangrijke rol in onze wereld en avonturen. Natuurlijk zijn ambachtslieden ook gewoon nuttig en heeft niet elke krijger magische vaardigheden nodig, maar magie is wel overal om ons heen aanwezig.
  • Reizende setting
    Er is dus niet één vast dorp wat elke keer wordt neergezet maar de personages reizen rond over de wereld van Auros en je komt dus in het spel steeds op nieuwe plekken, met nieuwe bewoners en uitdagingen. Er zijn dus geen langlopende gildes of tempels waar je je bij kunt aansluiten en omhoog werken.
  • Helden
    Hoewel niet iedereen altijd even nobel is en er ook wel wat zaken gebeuren die minder goed in het licht of de openheid uitgevoerd kunnen worden, is het merendeel van de (spelers)groep een held. Problemen die langskomen hebben helden en personen van goede inborst nodig en binnen de groep is samenwerking noodzakelijk, dus ook vertrouwen;
  • Relationeel spel
    Het meeste spel op Charm is relationeel van aard. Het kan dus om de politieke betrekkingen gaan tussen verschillende groepen op de locatie waar we spelen of een conflict dat heerst in de regio. Daarbij komen dan de nodige emotionele en psychologische drama’s.
    Daarnaast is er vaak een hoog gehalte aan mysteriën om op te lossen. Soms van magische aard rondom vreemde rituelen of donkere dungeons of magische wezens. Maar daarnaast ook de nodige puzzels waarbij praktisch denken voor nodig is.
    Natuurlijk is er ook conflict op Charm en daarmee geweld, maar het gehalte aan “buts” is beperkt.
  • 18+
    Deelname aan Charm evenementen is alleen mogelijk als je achttien (18) jaar of ouder bent. Jonger kan niet, ook niet als iemand garant staat voor je. Dit zie je ook terug in het type spel dat Charm heeft. Onderwerpen als politiek, chantage, misdaad, moord, discriminatie en machtsmisbruik komen voor. Discussies kunnen ontstaan over tegengestelde meningen of belangen rondom religie, rassen, geslacht of het land waar je uit komt.
    Natuurlijk wel altijd vanuit een fantasie hoek en nooit gebaseerd op bestaande zaken.
    Daarnaast dragen we er natuurlijk altijd zorg voor dat iedereen een leuk evenement kan hebben en niet onnodig buitengesloten wordt. We gebruiken dergelijk conflict om spel te creëren.

Consent en veiligheid:
Gezien bovenstaande (volwassen) thema’s binnen het spel is consent en veiligheid een aandachtspunt binnen Charm. Hiervoor zijn verschillende technieken tijdens het spel in gebruik om de veiligheid van de deelnemers in het aangeven van persoonlijke grenzen te vergemakkelijken en/of zonder gezichtsverlies zich uit een situatie kunnen verwijderen. Voor meer informatie verwijzen we je naar onze Regelsysteem pagina