Tijdens de ALV van 2019 zullen Alex en Yvon hun taken als penningmeester en secretaris neerleggen.

Voor nu betekent dit dat we dus op zoek zijn naar een penningmeester en secretaris om het overgebleven bestuur aan te vullen. De precieze invulling van deze rollen zal in onderling overleg gaan.

We zoeken iemand die zeker voor 3 a 4 jaar beschikbaar is voor deze bestuursfuncties. Vooral rond de evenementen kan het druk worden om alles rond te krijgen. Natuurlijk kun je altijd terugvallen op je medebestuursleden – je staat er nooit alleen voor. Daarnaast zal je ook een mooie vereniging zien waar veel mogelijk is en je direct waardering voor je werk terug ziet.

Secretaris

Als secretaris ben jij verantwoordelijk voor de administratie met betrekking tot de leden. Verder regel je de uitnodigingen en bevestigingen voor de evenementen. Als secretaris ben je ook contactpersoon voor ingekomen e-mailberichten voor de vereniging en het bestuur. Verder heb je als taak het maken van notulen tijdens vergaderingen.

Taken

  • Ledenadministratie bijhouden
  • Communicatie met de leden
  • Het bijhouden van de website en de Facebook
  • Bestuursvergaderingen en evaluatie-meetings bijwonen
  • Notuleren van de algemene ledenvergadering

Algemene taken te verdelen met de andere bestuursleden zoals

  • Voor en na een Charm evenement helpen bij de berging
  • Locatie boeken
  • Catering bestellen

Profiel

  • Communicatief
  • Georganiseerd
  • Ervaring met WordPress en Facebook is een pré
  • Deelgenomen aan minimaal 2 Charm evenementen

Penningmeester

Als penningmeester heb jij het beheer over de rekening van Charm. Je houdt zowel de inkomende als uitgaande betalingen bij. Hierbij houdt je contact met je mede bestuursleden (voornamelijk de secretaris) en de commissies. Aan het eind van het jaar dien je de administratie (digitaal) over te dragen aan de kascommissie ter controle. Op de ALV zal je het afgelopen boekjaar presenteren en de begroting van het aankomende jaar.

Hoofdtaken

  • Begroting maken voor het aankomende jaar
  • Financieel overzicht maken van het afgelopen jaar
  • Binnengekomen betalingen bijhouden
  • Betalingen bijwerken op de website
  • Declaraties verwerken
  • Bonnen administratie bijhouden
  • Administratie overleggen aan de kascommissie
  • Penningmeester mail bijhouden
  • Aanwezig zijn op de ALV om het boekjaar en begroting te verantwoorden.

Algemene taken te verdelen met de andere bestuursleden zoals

  • Voor en na een Charm evenement helpen bij de berging
  • Locatie boeken
  • Catering bestellen

Profiel

  • Communicatief
  • Georganiseerd
  • Cijfermatig aangelegd
  • Deelgenomen aan minimaal 2 Charm evenementen

 

We willen hierbij ook nog eens extra benadrukken dat Charm een vereniging is die gedraaid wordt door de leden zelf. Het klinkt cliché, maar de vereniging Charm is van ons allemaal. Zonder bestuur kan Charm niet blijven bestaan.

We moeten het samen doen en er iets heel moois van (blijven) maken.

Om je aan te melden kun je gebruik maken van het formulier hieronder. Ook kun je vragen over de functie stellen aan Alex via penningmeester@charmlive.nl of Yvon via secretaris@charmlive.nl.

  • Graag zowel je voor- als achternaam te vermelden