Yngvar de lupine

Yngvar de lupine

Lupine zijn wolfachtige beestlingen die in kleine roedels een zwervend bestaan leiden. Een eigen land hebben ze niet; in plaats daarvan houden ze zich op in ruige, dunbevolkte bergen en wouden over heel Auros. De  meeste lupine komen voor in het grensgebied tussen de Runebergen en het Groene Land. Hun aantallen zijn echter niet groot, ook omdat sommige groenhuiden actief jacht op ze maken.

Bestuur

Lupine zijn heel familiair.  Een roedel bestaat grotendeels uit familieleden en wordt geleid door het alfakoppel, de sterkte vrouwelijke en mannelijke lupine uit de groep. Wel vindt er uitwisseling plaats met andere roedels om zo de roedel sterk te houden. De roedel beschermt de zwakkeren en respecteert  hun ouderen. Soms verlaten jongeren de groep om zelf een nieuwe roedel te starten.

Cultuur

Een roedel leeft meestal in de bossen of in de bergen. Ze slaan daar kamp op en blijven zolang als het veilig is. Een roedel is ook altijd waakzaam; er is altijd iemand wakker als de rest slaapt. In het gebied rondom het kamp wordt wacht gehouden. Wanneer de plek niet meer veilig is, vertrekken ze naar een nieuwe plek. Buitenstaanders zullen op deze manier bijna nooit een lupine tegen komen, tenzij de Lupine daar zelf voor kiest.

Roedels zijn erg sociaal; zeker naar elkaar toe, maar ook naar buitenstaanders in nood. Op groenhuiden na  hebben de Lupine geen traditionele vijanden. Een buitenstaander wordt gastvrij ontvangen, maar zal altijd als buitenstaander behandeld worden. De problemen van de familie houdt de roedel voor zichzelf.

Onderling houden de verschillende roedels er een goede samenwerking op na. In veel gevallen is één van het alphakoppel familie van een oudere roedel. Sommige roedels jagen zelfs samen. Veel voorkomende karaktertrekken zijn: loyaal, trouw, sociaal, beschermend, schuchter, afhankelijk en slim.

lupine-meisjeGebruiken
Lupine hebben een speciale manier van wonen. Ze zetten hun kampen altijd in een kring op. In het midden staan de tenten van de zwakkeren, aan de buitenrand de sterkeren. In een cirkel ver rondom het kamp wordt dag en nacht wacht gehouden.

Een belangrijk gebruik van de lupine is het vertellen van verhalen. ’s Avonds rond een kampvuur worden legende’s en verhalen verteld over jacht en vroegere tijden. Dit zijn levenslessen en lessen in moraal voor de jongere lupine. Jonge lupine wordt geleerd om uit de buurt van groenhuiden te blijven. De groenhuiden worden als monsters afgeschilderd in verhalen en legendes.

Kennis wordt doorgegeven van oudere lupine op de jongere lupine. Mannen en vrouwen hebben geen verschillende taken. Allen zorgen zij voor de groep en allen zijn in staat te vechten. Een lupine heeft bijna altijd de verantwoordelijkheid over een jonger broertje of zusje. Zo zorgen alle lupine’s voor elkaar. Wanneer de maan vol is wordt er gejaagd ter ere van de goden, de voorouders, het leven en Auros. Prooi wordt met respect gevangen en met het hele roedel gedeeld.

Aankleding- en rollenspeltip: denk aan zigeuners.

Religie

De lupine hebben een hele andere kijk op de Goden dan de meeste rassen. De Goden zijn voor hen een deel van Auros en minder individuele persoonlijkheden.

Goden van de Nacht

Visie lupine Visie mens
Helos, god van dood en winter Helos, god van de dood
Anata, godin van schaduw Anata, godin van de haat en het bedrog
Ragnor, god van de jacht Ragnor, god der oorlog en strijd
Morrigan, godin van de herfst Morrigan, godin van vernietiging

Goden van de Dag

Visie lupine Visie mens
Helena, godin van de lente Helena, godin van genezing en bescherming
Aurora, godin van de zomer Aurora, godin van liefde en schoonheid
Radon god van de maan. Radon, god der kennis en magie
Manos, god van de bossen en de bergen. Manos, god der creatie en de natuur