Charm 27 – In Troebel Water

Enkele maanden later vindt de Zitting plaats in de hoofdstad van de Baai, Benito’s Longroom. Naast alle piratenkapiteins zijn ook de avonturiers aanwezig, die zelf twee kandidaten aandragen om de vrijgekomen stoel van Non du Jacques te vervangen. De Zitting verloopt zoals gebruikelijk chaotisch, helemaal omdat halverwege Non du Jacques niet dood blijkt te zijn.[…]

Charm 26 – Het Uur van de Wolf

De avonturiers komen aan in Leto en vallen midden in een guerilla-oorlog tussen de mysterieuze piratenkapitein Areth Comael en de Profeet van de beestlingen. De Profeet, die samen met zijn familie (roedel) ex-slaven en andere beestlingen opvangt, gelooft dat Leto het aangewezen beloofde land is voor de beestlingen, terwijl Areth en haar elfen crew probeert[…]

Baravond 6 – Tussen Kunst en Kitsch

In het bos, niet ver van Candida, ligt een site met ruïnes. Ravinon heeft een groep maanelfen toestemming gegeven om de plek te bestuderen. Als de avonturiers aankomen zijn de opgravingen net gestart. De avonturiers helpen de onderzoekers bij de opgravingen en komen daarbij meer te weten over Ardhave, een oude dwergenstad die ooit op[…]

Charm 25 – Water en Vuur

Onderweg komen de avonturiers langs Candida, een plaats onder leiding van de aan OCD lijdende kapitein Ravinon van Dorrestein. Eens heeft hij geprobeerd om Candida landinwaards uit te breiden, maar hij vernielde hierbij een heilige plek van de Khanda. Sindsdien spookt het… Toevalligerwijs zijn tegelijk met de spelers ook de belangrijkste Khanda uit de Baai[…]

Charm 24 – Aan Bak Nul

De avonturiers komen aan in Elza, een klein, nogal armoedig plaatsje onder leiding van kapitein Non du Jacques. Al snel wordt duidelijk dat de Baai inkomen gemakkelijker is dan de plek weer verlaten. De avonturiers hebben veel geld nodig om hun reis te kunnen betalen. Gelukkig is er meer dan genoeg geld in omloop, maar[…]

Baravond 5 – De Stad der Schaduwen

De avonturiers worden opgevangen in een militair kamp buiten de Stad der Schaduwen. Daar worden ze een tijdje onder toezicht bewaakt en onderzocht, om te kijken of ze niet onder invloed staan van necromantie of andere twijfelachtige invloeden. Bij een aantal avonturiers blijkt dat wel het geval te zijn: die hebben zwarte handen gekregen door[…]

Charm 23 – Er was eens

De avonturiers reizen de overgebleven necromantiërs achterna richting Meya Catunta om dit gevaar voor eens en voor altijd uit de weg te ruimen. Onderweg stoppen zij bij een kleine nederzetting bij een oase. Daar raken ze in de ban van een illusie van een vijftal djinni die samen gevangen zitten in een verhaal van lang[…]

Special 5 – Elfenpicknick

Een groepje elfen besluit onderweg te kamperen bij een oase in de woestijn. Daar ontmoeten ze een wat vreemde oude man, die erg in djinni gelooft, en diverse andere langs reizende bedoeïenen. De elfen bevrijden een elf uit de handen van een slavenhandelaar, maar overtreden daarmee de wetten van de oase en maken zich bijzonder[…]

Charm 22 – Infiltratie in de Necropool

Eenmaal in de Necropool vinden de avonturiers onderdak bij Huis Blasphemus, een familie die niets met necromantie en de huidige heersers, de Zwarte Orde heeft. Van binnenuit ondernemen zij verschillende missies om de Necropool te destabiliseren. Door een aanslag te plegen op de rechtbank weten ze meerdere kopstukken van de Zwarte Orde te doden, terwijl[…]

Charm 12,5 – Jubileumevenement

Ter ere van het 12,5-jarig bestaan van Charm wordt er een jubileumevenement georganiseerd in plaats van de normale baravond. Het thema is ‘reverse dungeon’: de avonturiers zijn monsters die hun kasteel Gravensteen, eigendom van de Nachtmeester, verdedigen tegen binnenvallende helden. Daar slagen ze wonderwel in, evenals in het afzetten van de Nachtmeester en het innemen[…]

Charm 21 – De belegering van Sunspring Outpost

Onder begeleiding van de bloedelfen reizen de avonturiers verder richting een nederzetting van de bloedelfen: Sunspring Outpost. Hier blijkt dat de weg richting de Stad der Schaduwen bezaaid was met ondoden. Verder reizen is geen directe optie. De buitenpost zelf is weliswaar beschermd tegen ondoden, maar het periodieke ritueel om de bescherming te vernieuwen gaat[…]

Special 4 – Proviand

Een klein groepje avonturiers neemt een omweg om proviand in te slaan in het nabijgelegen dorpje Skaggerak. Tevens ondernemen ze een poging om de dwergen alsnog deel uit te laten maken van de oorlog. In Skaggerak raken ze betrokken bij allerlei lokale aangelegenheden. Daarnaast ontmoeten ze een afgezant uit de Necropool, Frits Diamantslijper. Uiteindelijk slagen[…]

Charm 20 – Het mysterie van Wolfheze

De volgende stop is het  landhuis Wolfheze, eigendom van de excentrieke jager Van Voorschoten. Bij dit landgoed slagen de avonturiers erin de draken Chronologaës en Caylea, die eens in de 700 jaar naar Auros komen, te ontmoeten. Chronologaës onderwerpt de avontutiers aan een serie van beproevingen – een combinatie van kunde en geluk – die[…]

Baravond 4 – De raad van Ramses

De avonturiers maken een stop in het huis van de felineheer Ramses. Daar vindt een vergadering plaats met afgezanten van andere volken over een gezamenlijk plan om de necropool voor eens en voor altijd te vernietigen. Ondanks dat de dwergen en de groenhuiden hevige ruzie krijgen en een onuitgenodigde necromantiër de avond verstoord, wordt er[…]

Charm 19 – De kroon, de draak en seelie

In Savanna aangekomen worden de avonturiers onthaald door Dinara Fayruz, een welgestelde feline-gravin. Op het door haar georganiseerde zomerfeest ontvouwt zich echter een complot rondom de troonopvolging, dat eindigt met de kroning van Anna tot koningin. Niet alles loopt echter goed af: de Tijdsspaarders worden achterhaald door een sauruspriester en jammerlijk afgeslacht, evenals de Magic[…]

Charm 18 – Voor niets gaat de zon op

Op hun reis door Meya-Tula komen de avonturiers aan in Kara’tul, de heilige plaats van de Gezanten van X’un,. De Gezanten, een cultus van zonaanbiddende saurussen, hebben te kampen met een dreigende ramp: een zonsverduistering. Om die af te wenden, moet er een groots ritueel gedaan worden. De avonturiers zijn echter niet van zins de[…]

Special 3 – Moeraskruipers

Een klein groepje avonturiers vertrekt eerder om zich voor te bereiden op de reis door het moeras, de omgeving te leren kennen en nuttige planten en kruiden te bestuderen. Ze ontmoeten daarbij de Moeraskruipers, een groep mensen die in het moeras wonen. Van de Moeraskruipers krijgen ze een test om te laten zien dat ze[…]

Baravond 3 – Terug in Turingen

De Gouden Ridder Frederick Berenhart ontvangt de avonturiers in een taveerne in het Turingse Karperhaven, waar een feest wordt gehouden ter hunner ere.  De avond verloopt rustig en gezellig, met als enige noemenswaardige smet de berechting van een aantal magiërs en een geval van Anata-geïnspireerde hondsdolheid onder de avonturiers. Wel wordt de ochtend erna nog[…]

Special 2 – De weg naar het hart

Een klein groepje avonturiers onderneemt op Ungohisië een spirituele zoektocht om in het reine te komen met Aurora.

Special 1 – A Pirate’s life for me

De gevluchte groep avonturiers reist naar de piratennederzetting Selo Bebio om daar een schip te kapen. Een deel van hen (de van moord verdachte Magic 5) vlucht naar Turingen; een ander deel accepteert de uitnodiging van de koningin om toch naar Tol Amil door te reizen.

Charm 16 – Ungohisië

Melissandra en haar adviseurs hebben ondertussen de Raad geïnformeerd over de gevonden informatie, die een oplossing biedt voor het probleem van de zonne-elfen: een nieuwe grijze elf naar het einde van de wereld sturen. Ondanks dat positieve bericht levert het nieuws de nodige consternatie op in de Raad. Melissandra’s adviseur Camthalion en een aantal raadsleden[…]

Baravond 2 – Eradan’s landhuis

De avonturiers reizen naar het landhuis van de verstrooide wetenschapper Eradan om meer te weten te komen over wat er mis is met de zonne-elfen en de grijze elfen. Samen met Eradan doen zij een ritueel om contact te leggen met de grijze elf Istar. Hij maakt duidelijk dat de zonne-elf van de grijze elfen[…]

Charm 15 – Noreyanar

Op Noreyanar worden de avonturiers welkom geheten door Elenmë, hogepriesteres van Aurora. Een nagereisde officier van het Pegasus Regiment maakt echter duidelijk dat het welkom zijn beperkingen kent: er is een politieke crisis en voor de duur daarvan moet de aanwezigheid van de avonturiers een geheim blijven. Dit heeft met name te maken met het[…]

Charm 14 – Ando Martë

Het schip van Suurewen komt veilig aan op het Ando Martë, maar het tweede schip met de gelukszoekers vergaat voor de kust. Toch komen de meeste avonturiers aan bij een herberg waar ze vriendelijk welkom worden geheten. Het blijkt echter onrustig in de regio; de herberg wordt regelmatig aangevallen door waterwezens en bovendien verschijnt er[…]

Baravond 1 – Overwinningsfeest

Inquisiteur Rudolf Rombrecht nodigt de avonturiers die betrokken zijn geweest bij de overwinning op Heronimus de Blauwe  uit voor een overwinningsfeest in Taverne de Vuurtoren in de kustplaats Karperhaven. Daar krijgt de zonne-elf Suurewen te horen dat er een probleem is op de elfeneilanden: de zonne-elfen zijn aan het knipperen geslagen en zij moet onmiddelijk[…]