De avonturiers reizen de overgebleven necromantiërs achterna richting Meya Catunta om dit gevaar voor eens en voor altijd uit de weg te ruimen. Onderweg stoppen zij bij een kleine nederzetting bij een oase. Daar raken ze in de ban van een illusie van een vijftal djinni die samen gevangen zitten in een verhaal van lang geleden. Door het verhaal in stukjes te herbeleven, weten de avonturiers uit te vogelen wat er precies gebeurd is. Daarmee bevrijden ze de djinni en zichzelf van het verhaal.

Ondertussen slagen de avonturiers er ook in om een magische sluiproute te vinden naar Meya Catunta, waar de geallieerde legers in strijd zijn met de overgebleven necromantiërs. Door de leider van de necromantiërs, Ebron Mazar, uit te schakelen, leveren ze een belangrijke bijdrage in de strijd. De volgende dag blijkt de magie van de djinni’s verdwenen en het stadje slechts een ruïne. Even ziet het er naar uit voor de avonturiers, die zonder eten en drinken dreigen te komen zitten, maar al snel worden ze gered door de legers van de alliantie. Samen reizen ze verder richting de Stad der Schaduwen.